ilość klientów. Jednak fakty są nieco inne.
Okazuje sie bowiem, że wiele stron czerpie ponad 80% swojego ruchu na witrynie z fraz mniej ogólnych, a bardzo szczegółowych. Na te frazy tzw. Długiego ogona powinny sie pozycjonować szczególnie sklepy internetowe oraz duże serwisy i portale. Im więcej podstron na takie pozycjonowanie tym lepsze efekty można osiągnąć.
SEO na własną rękę
Do podstawowych błędów osób chcących poprawić pozycje swojej strony w wyszukiwarce jest robienie tego na siłę. Zmiana treści strony na bezsensowny bełkot, ukrywanie słów kluczowych w tle strony.
To działanie bardzo szkodzące pozycji strony- mogą nawet być podstawą do bana i kompletnej utraty rangi witryny. Dlatego ważne jest, aby takie działania były dobrze przemyślane i skonsultowane ze specjalistą SEO w firmie lub z firmy zewnętrznej. Trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i podążać za coraz to nowymi wytycznymi odnośnie działania, technologii, a nawet wyglądu strony.
E-marketing
Marketing internetowy staje się coraz bardziej dynamiczną branżą w Polsce. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że jeżeli nie istnieją w sieci w jakikolwiek sposób to dla niektórych klientów nie istnieją wcale. E-marketing i pozycjonowanie stały się bardzo ważnymi usługami dla każdej branży- od budowlanych, projektowych po usługi i sprzedaż internetową.
Dla wielu firm kwestia posiadania strony, czy pozycjonowania jest kwestią PR'ową, jednak to również jest bardzo dobry przykład na to jak bardzo internet zdominował rynek marketingowy i świadomości marki. Dlatego też warto od razu inwestować w właśnie e-marketing, a reklamę typu bilbordy zostawić na później.